In het zonnetje: de receptionistes
In veel zorginstellingen is geen receptie waar mensen ontvangen worden. Bij Huize Rosa wel; de receptie is het visitekaartje van het huis. Hier wordt zeven dagen in de week iedereen begroet, te woord gestaan en geholpen met welke vraag dan ook. Achter de balie staat een sterk team.
Vaste taken
Natuurlijk behoort het beantwoorden van de telefoon, post en kopieerwerk verzorgen en mensen te woord staan tot het takenpakket van de receptionistes. Daarnaast zorgen ze ook voor de inkoop en verkoop van het winkeltje en verrichten ze allerlei administratieve taken. Voor bewoners, cliënten en medewerkers van Huize Rosa zijn ze de vraagbaak en manusjes van alles: Kan ik me nog aanmelden voor een activiteit? Hoeveel postzegels moeten er op dit pakketje? Is de trombosedienst al geweest vandaag? Zijn er vrijwilligers in huis? Kan ik nog fruit bestellen? Kun je labels en naambadges maken? Dat zijn zomaar wat vragen die op een gemiddelde dag bij de receptie binnenkomen.
Helpdesk
Door de uitbraak van de coronacrisis is het takenpakket van de receptionistes plotsklaps drastisch veranderd en meer dan ooit is duidelijk hoe belangrijk zij zijn. Zij beantwoorden vragen van bezorgde bewoners en mantelzorgers, ze zorgen dat de schone was snel bij bewoners terecht komt, ze stroomlijnen het wandelen met bewoners en ontsmetten rolstoelen na het wandelen en spreken iedereen vriendelijk doch beslist aan op het naleven van de richtlijnen. Ondanks de hoge druk en soms emotionele of spannende momenten blijven ze vriendelijk en behulpzaam en doet niemand ooit tevergeefs een beroep op hen. Petje af voor de medewerkers van de receptie.